SETH AARON INSPIRATION

Vi fick som uppgift att göra något på slöjden med inspiration från något/någon annan och den som blev min inspiration var Seth Aaron,vinnaren av säsong 7 (2010) i project runway. Jag gjorde en snäv kjol som var svart och vit rutig med skinn på sidorna och den idén fick jag från New York fashion week och Portland fashion week, Seath Aarons två första mode visningar.

Kände att det var en väldigt hopplös idé från början eftersom jag visste att mitt slutresultat skulle bli långt ifrån vad hans arbeten är och ser ut, men det blev endå helt okej. Det kanske inte blev ett mästerverk men den var rolig att göra.

(Inspirations Bilder)

 

sa-pr7-9w0X4Q0327a

Kommentera

