SALT LABB

Syfte: Syftet ät att få fram saltet i en bringare med en blandning av sand, salt och vatten. 

 

Matreal:

Filter

tratt

brännare

trefot

två st bägare 

Salt- Nacl

Vatten- H2O

gas- G

Sand

 

 

Utförande: Jag börja med att sätta filtret i en tratt sedan placera tratten i en ut av glasbägarna. Jag häller upp lite av blandningen i den andra glasbägaren och häller det i filtret så jag får bort sanden så att saltet och vattnet kvarstår. Jag ställer bägaren med vatten och salt på en trefot och under trefoten placerar jag brännaren och då kommer vattnet att avdunsta och kvar blir saltet. 

Kommentera

